петак, 23. јун 2023.

The Highlanders Live @ 10th Blues Festival DKSG Novi Beograd - Prikaz koncerta iz pera Žikice Simića

 


U godini u kojoj obeležavamo 25 godina od osnivanja benda, za nama je sjajan koncert na 10. Bluz festivalu u organizaciji Doma kulture Studenski grad u Beogradu. Mi smo nastupili u ponedeljak, 19.06. na predivnom otvorenom prostoru "Markove klupice" ispred DKSG.
Žikica Simić, poznati rok impresario je napisao prikaz našeg konceta, koji prenosimo u celosti.

Bluz sa vranama - The Highlanders u Domu kulture Studentski grad –

Tu i tamo se identifikujem sa Bob Dilanom. Imam i ja svoju Beskrajnu turneju. Ona se odvija po beogradskim rokerskim scenama. Sinoć me je put odveo u Dom kulture Studentski grad. Na letnjoj sceni ove institucije se odvija Festival blues bendova. Ove godine je 10. jubilarno izdanje.
Išao sam da čujem bend The Highlanders iz Užica. Slušao sam ih jednom, pre desetak i više godina, u njihovom gradu na festivalu In Wires. Delili su scenu sa članovima legendarnih Jefferson Airplane i Quicksilver Messenger Service. Sinoć, dok su vrane graktale, The Highlanders su ponovo prašili bluz.
Potrebno je dobro zašiljeno pero kojim su pisali Jožef Škvorecki i Dragoslav Mihajlović da bi se opisala svirka i uopšte postojanje The Highlanders. Pošto sam ja tu pisaljku negde zaturio reći ću samo da se većina pesma sa njihove sinoćne setliste nalazi na mojoj Spotify listi „Liked songs“. The Highlanders su odsvirali „I Don’t Need No Doctor“, „Whipping Post“, „You Don’t Love Me“, „Further On Up The Road“, „Blue Jeans Blues“ i druge.
Za mene je poseban doživljaj bio kad su pri kraju odgruvali „White Room“ od Cream. Ta pesma ima poseban status u mom svetu. Nekad su je svirali Gentry, odličan kragujevački rock bend. Bila je to glavna pesma na igrankama na kojima su svirali u Vatrogasnom domu u Kg. Uz zvuke ove pesme mnoge stvari su se prvi put desile u mom životu.
Ako pronađem onu Škvorecki-Mihajlović olovku jednom ću napisati tekst o ulozi pesme „White Room“ u „sentimentalnom vaspitanju“ čitavih generacija adolescenata iz Uže Srbije.
Skidam šešir i pravim duboki naklon za Shommy Boya i njegovu Highlanders ekipu. Elan i posvećenost sa kojom čuvaju uspomene na fantastično vreme kad je rock muzika naučila tinejdžerei i adolescente iz ove naše domaje – kakva je takva je, drugu nemamo – novom, univerzalnom, planetarnom jeziku, su zadivljujući.



Нема коментара:

Постави коментар